Home | Sanatatea familiei | Beneficiile cerealelor integrale

Beneficiile cerealelor integrale

Font size: Decrease font Enlarge font
image Cerealele se consum? cât mai simplu, pentru a nu le cre?te valoarea caloric?

Grâul, secara, orezul brun ?i porumbul ofer? energie organismului ?i ajut? la arderea kilogramelor în exces. Consumate la fiecare mic dejun, cerealele regleaz? tranzitul intestinal ?i scad glicemia. Studiile arat? c? femeile care le consum? frecvent au un risc cu 30 la sut? mai mic de a se îngr??a.

Prin con?inutul mare de fibre ?i prin absen?a colesterolului, cerealele integrale accelereaz? tranzitul intestinal ?i modific? microflora intestinal?. Speciali?tii apreciaz? c? un consum frecvent de cereale contribuie la sc?derea în greutate ?i la reducerea nivelului zah?rului din sânge. Cerealele integrale sunt s?race în gr?simi ?i în colesterol ?i bogate în acizi gra?i esen?iali, fosfor ?i complexul de vitamine B.

De ajutor în diete

Femeile care consum? cereale integrale au un risc cu 30 la sut? mai mic de a se îngr??a, arat? un studiu realizat la Universitatea din Michigan, SUA. Explica?ia: persoanele amatoare de cereale consum? mai multe fibre ?i mai pu?ine gr?simi în timpul zilei. Dar efectul acesta nu se remarc? la b?rba?i.

În cadrul studiului, persoanele de sex masculin ?i-au  men?inut greutatea, indiferent de ora la care au consumat cereale. La aceea?i concluzie a ajuns ?i profesorul Walter Willett de la Universitatea Harvard din Boston. Acesta a demonstrat c? femeile care consum? cereale la micul dejun au un risc de a deveni supraponderale de dou? ori mai mic decât cele care exclud aceste alimente la micul dejun.

Grâul, bun pentru creier

Grâul, o cereal? foarte s?n?toas?, con?ine aproape toate oligoelementele ?i foarte multe vitamine, dintre care cele mai importante sunt  vitaminele B6 ?i B12, esen?iale pentru buna func?ionare a creierului. Datorit? propriet??ilor nutritive, emoliente, laxative, antidiuretice, tonice, remineralizante, reconfortante ?i sedative, terapia cu grâu este benefic? în peste 60 de afec?iuni, dintre care boli cardiace, cancer ?i tuberculoz?.

Sunt ?i speciali?ti care atrag aten?ia asupra efectului negativ al consumului în exces de grâu. Astfel, nutri?ionistul Gillian Mc.Keith, directorul clinicii Mc.Keith din Londra, sus?ine c? excesul de grâu în diet? poate avea un efect negativ asupra sângelui ?i a organelor interne.

Pentru cei care fac alergie la grâu, hri?ca este o alternativ?. Aceasta este bogat? în minerale (calciu, magneziu, potasiu, fosfor, fier, zinc), proteine, bioflavonoide, care îmbun?t??esc circula?ia sângelui ?i cresc rezisten?a vaselor sanguine.

Secara, tratament în 30 de afec?iuni

Datorit? substan?elor energizante ?i nutritive, secara este benefic? în tratamentul a peste 30 de afec?iuni.

Speciali?tii o recomand? în special diabeticilor. Ateroscleroza ?i maladiile vasculare au o inciden?? mai sc?zut? în rândul celor care consum? frecvent pâine de secar?.

Pentru diminuarea riscului de boli cardiovasculare, este indicat ?i consumul de orez brun. Spre deosebire de orezul alb, cel brun con?ine mai multe fibre, vitamine (A, B1, B2, B6, B8), minerale (mai ales fosfor, calciu, magneziu, zinc) ?i mai  pu?in zah?r.

Porumbul, recomandat în bolile renale

Porumbul este o cereal? foarte valoroas? din punct de vedere nutri?ional. Din compozi?ia sa nu lipsesc minerale esen?iale pentru organism (fosfor, magneziu, potasiu, calciu, zinc) ?i vitamine (din complexul B al?turi de C, E, F ?i K). De la porumb se valorific?: m?tasea (recomandat? în afec?iuni renale, cardiace, obezitate, vezic? urinar?), boabele de porumb (sub form? de f?in?) ?i germenii de porumb (sub form? de ulei, sunt recomanda?i persoanelor cu ateroscleroz? ?i cu hipercolesterolemie).
 
Sursa: Adevarul.RO 

Comments (0 posted):

Post your comment comment

Introduceti codul din imagine:

  • email Email to a friend
  • print Versiune printabia
  • Plain text Afiseaza doar text
Taguri
Nu sunt taguri pentru acest articol
Voteaza acest articol
4.00
Legaturi recomandate